سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رویدادی در جنگل (جمعه 88/11/9 ساعت 2:41 صبح)
 

Architects: Kotaro Ide / ARTechnic architects
Location: Kitasaku, Nagano, Japan
Site Area: 1,711 sqm
Constructed Area: 329 sqm
Construction year: 2009 

هنگامی که در محیطی همانند یک جنگل قدم می­زنیم و در لابه­لای درختان حرکت می­کنیم، ممکن است با گیاهان، صخره­ها، غارها و موجودات فراوانی روبرو شویم، در این لحظات می­توانیم انتظار دیدن بسیاری از چیزها را داشته باشیم ولی دیدن توده­ای حجیم و بتنی، کمی تعجب آور خواهد بود.

گروه معماری ARTechnic Architect، اهل کشور ژاپن هستند. موسس شرکت، Kotaro Ide است، آنها فعالیت خود را از اواخر دهه نود شروع کرده­اند. پروژه معرفی شده "Shell" نام دارد که آخرین پروژه آنها در سال 2008 است.

سایت انتخابی آنها برای ساخت یک خانه ویلایی، مکانی پوشیده از درخت است و در نتیجه محیط از اهمیت زیادی برخوردار می­شود. آنها بنا را طوری طراحی کردند که درخت صنوبر بزرگی که در سایت قرار داشت در مرکز طرح قرار گیرد و بنا بهترین دید به درختان کاج را داشته باشد، بر همین اساس پلان بنا، حالت خمیده­ J شکلی به خود گرفته است. بنا ترکیبی از شیشه و پوسته­ای بتنی است و این پوسته علاوه بر اینکه بنا را پوشش می­دهد، نقش سازه­ای دارد و با چرخش این پوشش در درون، دیواره­ها ساخته شده و فضاها از هم منفک می­شوند. ضخامت پوسته بین 35 تا 75 سانتی­متر است. این بنا به مسائل اقلیمی نیز توجه شده است، در این منطقه، درجه حرارت پایین و میزان رطوبت بسیار بالاست، از این رو بناهایی که با سازه­های سنتی ساخته می­شوند، زود فرسوده می­گردند و از طرفی بساری از ویلاهای ساخته شده در این منطقه، ماه­های زیادی از سال بلا استفاده می­مانند. این بنا به دلیل استفاده از بتن و توجه به مسائل اقلیمی در تمام فصول قابل استفاده است.

 هر گونه استفاده از این مطلب با ذکر منبع آزاد است.لطفا شخصیت خود را نشان دهید.

منبع:(WWW.DAVID662.BLOGFA.COM)

توجه: "تمام حقوق و مسئولیت این مطلب و مطالب این وبلاگ انحصاراً متعلق به داوود اسدی میباشد. و هر گونه استفاده از مطالب این وبلاگ بدون ذکر نام این وبلاگ کاملا غیر قانونی و غیر اخلاقی میباشد."

 





لیست کل یادداشت های این وبلاگ ?
 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 1 بازدید
    بازدید دیروز: 0
    کل بازدیدها: 2375 بازدید
  • درباره من
  • اشتراک در خبرنامه
  •